Objavljeno: 25. 05. 2022 - 2:43
 
Kojim proizvodima možemo unaprijediti prodaju?

Na tržištu i u poslovnoj komunikaciji poznajemo nekoliko pojmova koji se odnose na unaprjeđenje prodaje, a to su najčešće:
- merchandising
- display
- point of purchase ( POP )
- point of sale ( POS ).                                         
Za sve navedene pojmove kažemo da su sinonimi, jer označavaju i predstavljaju isto područje. POS, POP, merchandising i display imaju ista polazišta, zadatke i funkcije, a definiranje pojedinog predstavlja nadopune definicija preostalih.

Merchandising
Predstavlja prilagođavanje prodaji, a obuhvaća sve mjere i postupke usmjerene trgovini, radi što uspješnijeg zajedničkog promoviranja, prezentiranja i ponude robe ili usluga na mjestu prodaje, što aktivnijeg prodajnog izlaganja i smještaja, kontinuiranog odlijeva, odnosno što adekvatnijeg prilagođavanja proizvoda ili usluga potrebama, željama i zahtjevima potrošača.

Display
Display ili izložak jest svaki način ili sredstvo pomoću kojeg se proizvod na mjestu prodaje postavlja, aranžira, izlaže, te prezentira potrošaču, u izlogu, ispred prodavaonice ili u prodavaonici, uz uvjet atraktivnosti i privlačnosti izloženoga.

Kojim proizvodima možemo unaprijediti prodaju?

Point of sale (POS)
Promocija na mjestu prodaje usmjerena je uglavnom na potrošače radi informiranja, poticanja i stvaranja kupovne i opće atmosfere. Sva ta sredstva i materijali za potrebe izlaganja na mjestu prodaje, koja obično izrađuju proizvođači, privlače pozornost, informiraju kupce i potiču trgovce na malo da nude određene proizvode. S obzirom na to da
su dvije trećine kupnji rezultat odluke na licu mjesta, POS materijali mogu uvelike pomoći prodaji. POS i POP predstavljaju isto područje, a distinkcija bi se mogla naći u tome da POP stavlja naglasak na potrošače, a POS na prodavače.

Point of purchase (POP)
Uključuje vanjske natpise, aranžirane izloge, izloške na pultu, izloške na zidu, ambalažu. U biti predstavljaju sredstva i materijale unapređenja prodaje, koji se kreiraju i izrađuju u suradnji s ekonomskom propagandom, a postavljaju se u prodavaonice ili izvan njih radi atraktivnijeg izlaganja proizvoda, podsjećanja na kupnju i stimuliranja impulzivnog kupovanja.

Kod planiranja Vaših promotivnih aktivnosti iz područja unaprjeđenja prodaje svakako treba uzeti u obzir kome se obraćate I specifičnosti svake grupe obraćanja: vlastita prodajna sila, kupci, potrošači ili javno-društveni segment.

Kojim proizvodima možemo unaprijediti prodaju?

Kako su pojmovi kojima nazivamo proizvode pomoću kojih unaprjeđujemo prodaju iz engleskog govornog područja, ponekad je njihova nabavka na lokalnom tržištu otežana upravo iz toga razloga, naime kupac i dobavljač se otežano sporazumijevaju, da ne kažemo slikovito “rukama i nogama”, dok se ne ustanovi radi li se o nosaču brošure (eng. brochure holder) ili držaču brošure (eng. brochure holder). U nastavku navodimo nekoliko naziva proizvoda kojima unaprjeđujemo prodaju, a koji su se kao takvi već afirmirali u hrvatskom jeziku, ujedno su i dio našeg asortimana:

1.    Piši-briši plastična pločica
2.    Vezice za kabel
3.    Stolni Display - DeskWindo
4.    Neodimijski disk magneti
5.    Samoljepljiva bijela čičak traka
6.    Magnetni nosač poruke
7.    Držač za posjetnice/vizitke
8.    Držač za brošure/letke 1/3 A4, pleksiglas
9.    Držač za brošure/letke A5, pleksiglas
10.    Držač za brošure/letke A4, pleksiglas
11.    Držač za letke A4 T, pleksiglas
12.    Košarica za trgovinu
13.    Držač cijene za žicu
14.    Samoljepljiva traka za cijene
15.    Samoljepljiva vješalica s rupom za kuku
16.    Kuka za vješanje dvostruka ubodna
17.    Kuka za vješanje jednostruka ubodna
18.    Kuka za vješanje dvostruka s prihvatom
19.    Kuka za vješanje jednostruka s prihvatom
20.    Kuka za vješanje na perforiranoj stijeni
21.    Rotirajuće bijelo postolje
22.    Umetak za izradu kartonske police, kartonski klip
23.    Samoljepljiva noga za stalak/display
24.    Samoljepljivi bijeli plastični držač poruke
25.    Plastični bijeli Wobbler, držač poruke
26.    Samoljepljivi držač kvadratni
27.    Pravokutni samoljepljivi držač s ušicom
28.    Kvadratni samoljepljivi držač s ušicom
29.    Metalna opruga s kukom
30.    Alu Wobbler, dvostrani samoljepljivi
31.    Stropna samoljepljiva kukica
32.    Lanac kuglični sa spojnicom
33.    L Grip kutna spojnica - 90 stupnjeva, materijal do 2 mm
34.    Dupla Grip spojnica H 25 mm za materijal do 2,5 mm
35.    Plastična prozirna utisna strelica
36.    Plastični šuplji povezni vijak odvojivi bijeli 5 mm
37.    Plastični crni tanki Snap vijak s plosnatom glavom 38 mm
38.    Plastični prozirni Snap vijak, jednokratni 41 mm
39.    Plastični bijeli tanki Snap vijak s plosnatom glavom 15 mm
40.    Plastični bijeli Snap vijak, jednokratni 41 mm
41.    Plastični bijeli Snap vijak, jednokratni 15 mm
42.    Plastični bijeli Snap vijak, jednokratni 9 mm
43.    Plastični Thor pritisni vijak s maticom, prozirni 21 mm
44.    Plastični Thor vijak s leptir maticom, prozirni 25 mm
45.    Plastični Thor vijak s leptir maticom, prozirni 12 mm
46.    Plastična prozirna zakovica/strelica 4 mm
47.    Plastična nitna/zakovica crna/bijela 5 mm

Vaš POSlove. smile

  Blog - Sve