Kojim proizvodima možemo unaprijediti prodaju?
Na tržištu i u poslovnoj komunikaciji poznajemo nekoliko pojmova koji se odnose na unaprjeđenje prodaje, a to su najčešće:
- merchandising
- display
- point of purchase ( POP )
- point of sale ( POS ).
Za sve navedene pojmove kažemo da su sinonimi, jer označavaju i predstavljaju isto područje. POS, POP, merchandising i display imaju ista polazišta, zadatke i funkcije, a definiranje pojedinog predstavlja nadopune definicija preostalih.
Merchandising
Predstavlja prilagođavanje prodaji, a obuhvaća sve mjere i postupke usmjerene trgovini, radi što uspješnijeg zajedničkog promoviranja, prezentiranja i ponude robe ili usluga na mjestu prodaje, što aktivnijeg prodajnog izlaganja i smještaja, kontinuiranog odlijeva, odnosno što adekvatnijeg prilagođavanja proizvoda ili usluga potrebama, željama i zahtjevima potrošača.
Display
Display ili izložak jest svaki način ili sredstvo pomoću kojeg se proizvod na mjestu prodaje postavlja, aranžira, izlaže, te prezentira potrošaču, u izlogu, ispred prodavaonice ili u prodavaonici, uz uvjet atraktivnosti i privlačnosti izloženoga.
Point of sale (POS)
Promocija na mjestu prodaje usmjerena je uglavnom na potrošače radi informiranja, poticanja i stvaranja kupovne i opće atmosfere. Sva ta sredstva i materijali za potrebe izlaganja na mjestu prodaje, koja obično izrađuju proizvođači, privlače pozornost, informiraju kupce i potiču trgovce na malo da nude određene proizvode. S obzirom na to da
su dvije trećine kupnji rezultat odluke na licu mjesta, POS materijali mogu uvelike pomoći prodaji. POS i POP predstavljaju isto područje, a distinkcija bi se mogla naći u tome da POP stavlja naglasak na potrošače, a POS na prodavače.
Point of purchase (POP)
Uključuje vanjske natpise, aranžirane izloge, izloške na pultu, izloške na zidu, ambalažu. U biti predstavljaju sredstva i materijale unapređenja prodaje, koji se kreiraju i izrađuju u suradnji s ekonomskom propagandom, a postavljaju se u prodavaonice ili izvan njih radi atraktivnijeg izlaganja proizvoda, podsjećanja na kupnju i stimuliranja impulzivnog kupovanja.
Kod planiranja Vaših promotivnih aktivnosti iz područja unaprjeđenja prodaje svakako treba uzeti u obzir kome se obraćate I specifičnosti svake grupe obraćanja: vlastita prodajna sila, kupci, potrošači ili javno-društveni segment.
Kako su pojmovi kojima nazivamo proizvode pomoću kojih unaprjeđujemo prodaju iz engleskog govornog područja, ponekad je njihova nabavka na lokalnom tržištu otežana upravo iz toga razloga, naime kupac i dobavljač se otežano sporazumijevaju, da ne kažemo slikovito “rukama i nogama”, dok se ne ustanovi radi li se o nosaču brošure (eng. brochure holder) ili držaču brošure (eng. brochure holder). U nastavku navodimo nekoliko naziva proizvoda kojima unaprjeđujemo prodaju, a koji su se kao takvi već afirmirali u hrvatskom jeziku, ujedno su i dio našeg asortimana:
1. Piši-briši plastična pločica
2. Vezice za kabel
3. Stolni Display - DeskWindo
4. Neodimijski disk magneti
5. Samoljepljiva bijela čičak traka
6. Magnetni nosač poruke
7. Držač za posjetnice/vizitke
8. Držač za brošure/letke 1/3 A4, pleksiglas
9. Držač za brošure/letke A5, pleksiglas
10. Držač za brošure/letke A4, pleksiglas
11. Držač za letke A4 T, pleksiglas
12. Košarica za trgovinu
13. Držač cijene za žicu
14. Samoljepljiva traka za cijene
15. Samoljepljiva vješalica s rupom za kuku
16. Kuka za vješanje dvostruka ubodna
17. Kuka za vješanje jednostruka ubodna
18. Kuka za vješanje dvostruka s prihvatom
19. Kuka za vješanje jednostruka s prihvatom
20. Kuka za vješanje na perforiranoj stijeni
21. Rotirajuće bijelo postolje
22. Umetak za izradu kartonske police, kartonski klip
23. Samoljepljiva noga za stalak/display
24. Samoljepljivi bijeli plastični držač poruke
25. Plastični bijeli Wobbler, držač poruke
26. Samoljepljivi držač kvadratni
27. Pravokutni samoljepljivi držač s ušicom
28. Kvadratni samoljepljivi držač s ušicom
29. Metalna opruga s kukom
30. Alu Wobbler, dvostrani samoljepljivi
31. Stropna samoljepljiva kukica
32. Lanac kuglični sa spojnicom
33. L Grip kutna spojnica - 90 stupnjeva, materijal do 2 mm
34. Dupla Grip spojnica H 25 mm za materijal do 2,5 mm
35. Plastična prozirna utisna strelica
36. Plastični šuplji povezni vijak odvojivi bijeli 5 mm
37. Plastični crni tanki Snap vijak s plosnatom glavom 38 mm
38. Plastični prozirni Snap vijak, jednokratni 41 mm
39. Plastični bijeli tanki Snap vijak s plosnatom glavom 15 mm
40. Plastični bijeli Snap vijak, jednokratni 41 mm
41. Plastični bijeli Snap vijak, jednokratni 15 mm
42. Plastični bijeli Snap vijak, jednokratni 9 mm
43. Plastični Thor pritisni vijak s maticom, prozirni 21 mm
44. Plastični Thor vijak s leptir maticom, prozirni 25 mm
45. Plastični Thor vijak s leptir maticom, prozirni 12 mm
46. Plastična prozirna zakovica/strelica 4 mm
47. Plastična nitna/zakovica crna/bijela 5 mm
Vaš POSlove.